duminică, 2 martie 2014

Aloe vera sau planta imortalitatii

Aloe vera (de la "Alloeh" = "substanta stralucitoare amara" in araba si "vera" = "adevarat" in latina) sau Aloe barbadensis Miller (denumirea stiintifica) este o planta xerofila (care rezista in conditii de umiditate scazuta) ale carei frunze suculente au un gust amar deoarece contin aloina. Egiptenii au denumit-o "planta imortalitatii", iar Nefertiti si Cleopatra o utilizau in ritualurile lor de infrumusetare datorita beneficiilor sale asupra organismului.
Diverse studii au pus in evidenta o lista consistenta de compusi care se regasesc in frunzele plantei Aloe vera : vitamine, enzime, minerale, zaharuri, antrachinoni, acizi grasi, hormoni, aminoacizi, acid salicilic si altele. Singurul un dezavantaj este urmatorul: gelul de Aloe vera este greu de stabilizat, iar daca stabilizarea nu are loc intr-un interval scurt de la recoltare (~30 minute) acesta incepe sa se oxideze. Mai jos aveti o lista cu cateva articole stiintifice din care puteti afla amanunte despre ce contine aceasta planta, ce beneficii are si sum se utilizeaza (sunt si efecte negative daca e folosita intern!):

Va zic toate acestea deoarece am trei ghivece cu Aloe vera pe care ieri le-am "ciuntit", erau prea mari. M-am ales cu o cantitate considerabila de frunze de Aloe vera si m-am gandit sa scot gelul din ele ca sa-l folosesc. Am rupt rapid frunzele si le-am stors cu mana. Nu ma asteptam sa iasa atat de mult suc si nu am cum sa-l stabilizez incat sa fie bun si peste o saptamana. Cu ajutorul unui demachiant mi-am intins gel pe toata fata, am si gustat ca nu m-am putut abtine (cantitate mica, deoarece are efecte laxative!), iar restul sucului l-am pus in pungi de gheata la congelator. Cubuletele le voi folosi in loc de toner. Stiu ca nu-si va pastra toate proprietatile prin inghetare, dar ceva sper ca ramane. Dupa ce l-am aplicat pe piele am simtit o senzatie de mancarime, dar a trecut in decurs de cateva minute. Pielea ramane foarte fina si moale dupa aplicare ceea ce nu ma mira daca ma gandesc la cate contine. Stiam ca e o planta laudata. Crezusem ca e multa publicitate aiurea pe tema ei, dar citind doar cateva articole m-am convins ca merita atentie din plin. Acum astept sa isi revina plantutele mele si o sa atentez in fiecare zi la o frunza sa-mi rasfat tenul.

Voi ati folosit Aloe vera sau produse cosmetice cu aceasta planta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu