luni, 17 februarie 2014

O noua incercare - tratament acnee...

Am ajuns de la servici si vremea nu m-a incurajat deloc sa fac mare lucru. La Cluj ploua, vremea e mohorata. Nu scriu de pe laptopul meu si n-am diacritice, ceea ce pentru mine e cam ciudat :P. Dar daca tot am postat azi randurile despre acnee sa va spun ce folosesc in momentul de fata si ce rezultate am obtinut.

Dupa cum v-am zis in postul precedent am descoperit o dermatoloaga care mi-a dat ceva simplu (mai avusem ceva asemanator), nu foarte scump si care are efecte. Sigur nu-s efecte pe termen lung. Stiu asta deoarece am in fata reteta scrisa de dansa. E un preparat de farmacie care contine acid salicilic, un antibiotic si inca 3 "ingrediente" pe care nu le disting nicicum. Socul meu este ca am mai utilizat preparate similare pe baza de acid salicilic si antibiotic SI NU AU FUNCTIONAT! De ce acum cativa ani nu au avut rezultate si acum au, chiar nu am idee. Cand am vazut ca SI aceasta dermatoloaga mi-a prescris asa ceva deja am ridicat din spranceana. Simteam ca iar pierdusem vremea degeaba, desi aceasta femeie s-a comportat cu profesionalism si consultatia s-a desfasurat asa cum imi dorisem eu sa fie la orice medic dermatolog. Totusi, am plecat de la cabinet seminervoasa, dezamagita, avusesem atatea tratamente interne si externe incat nu mai speram ca un preparat sa aiba efecte cand avusesem asa ceva si inainte. Dar acasa iubitul meu mi-a zis sa mai incerc, ce mai conteaza 30-40 de lei la cate sute de lei pierdusem in anii precedenti.
Doar de o saptamana am preparatul, mi-a recomandat sa il folosesc de doua ori pe zi. E neplacut deoarece dupa cateva ore fata mea se ingrasa si odata cu sebumul imi ajunge pe buze si solutia care are un gust amar. De saptamana viitoare voi reincepe sa utilizez fond de ten sa vad daca diminueaza efectele preparatului. Solutia nu usuca tenul, nu ma ajuta deloc ca sa reduca/regleze cantitatea de sebum, dar nu mi-au mai iesit pustule noi (deocamdata). Dermatoloaga mi-a zis ca e ok si pentru corp. M-am dat, dar rezultatele nu prea apar. Posibil datorita faptului ca pielea e in contact cu hainele (sa umblu dezbracata? :))). E clar ca atunci cand nu-l voi mai utiliza vor aparea iar. E si mai clar ca datorita ingredientelor nu-l pot folosi toata viata. Pana la urmatorul control ma tin de "tratament" si astept sa vad ce-mi mai recomanda. Poate, poate...

In plus, pentru demachiere mi-a recomandat Bioderma Sebium H2O. Sincer, pe aceasta nu am cumparat-o. Imi achizitionasem la un moment dat o crema cu SPF de la Bioderma si am primit cadou aceasta apa micelara. Personal, nu ca nu mi-a placut, dar nu m-a ajutat. Am porii foarte dilatati, am cicatrici si tot felul de urme si nu reuseam sa imi curat bine fata cu ea, era nevoie sa mai folosesc ceva in plus ca sa-mi simt fata curata si pe discheta demachianta sa nu mai vad fond de ten etc. Posibil ca pentru un ten fara prea multe denivelari sa functioneze bine. Merita incercat, mai ales cand au oferte.

In schimb am luat sapunul pe care mi-a sugerat sa-l folosesc atat pentru fata cat si pentru restul corpului: Bioderma Sebium Soap. Din nou am avut retineri. Ca si voi, am incercat de toate, stiti cum e cand cineva va zice din nou un brand care vi se pare ca e diferit doar prin eticheta si ca in rest are acelasi rezultat 0 ca si celelalte. In cazul sapunului sunt relativ multumita. Curata foarte bine, dar, mare atentie cu el, usuca foarte tare. La analiza gradului de secretie seboreica imi iesise valoarea maxima, din aceasta cauza mi-a recomandat sa-l folosesc, dar si asa dupa ce imi curat fata cu el simt ca tenul se ingrasa mai rapid incercand sa "recupereze" ceea ce eu am indepartat. Asa ca-l folosesc mai rar, sau cand stiu ca nu ies din casa dupa ce mi-am curatat fata cu el, altfel risc ca intr-o ora sa stralucesc la propriu. Si inca ma gandesc ce sa folosesc zi de zi asa incat sa stralucesc doar dupa 3-4 ore de la curatarea tenului. Ceea ce utilizam acum o luna deja nu mai are efect. In cazul pielii de pe spate, piept si brate Bioderma Sebium Soap usuca vulcanii deja existenti. Nu previne nimic, nu are asemenea proprietati,  iar solutia nu are efect cum are in cazul tenului. Mai am o luna si ceva pana la urmatorul control, poate pana atunci se produc schimbari. Pana atunci rabdare, rabdare, asa mi-a zis si dermatoloaga zambind cand ieseam pe usa cabinetului ei. "E greu, e nevoie de timp si rabdare.", mi-a mai zis. "Am de la 13 ani rabdare...". Din cate i-am observat tenul parea ca si ea s-a confruntat cu afectiuni similare. Poate din aceasta cauza era rabdatoare cand i-am explicat tot ceea ce incercasem in trecut, de la analize si tratamente pana la blush-ul utilizat zi de zi. Nu-i dau numele, cel putin inca nu. Sa vedem cum merge mai departe. Oricum, in tot Clujul pana la ea nimeni nu a stat sa imi faca un istoric, desi eu stiam ca asa e normal sa faca un medic. Da, un MEDIC. :)

Pe data viitoare! Sa fiti cuminti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu